Tietoa tuotteista

Perinteinen moottoripyörä kehittyneimmällä tekniikalla

Zero on moottoripyörien evoluution viimeisin askel yhdistäen liikkumisen vapauden ja kestävän kehityksen. Moottoripyöräilyssä on aina ollut kyse vapaudesta ja ajamisen nautinnosta, mutta nyt mukaan ovat astuneet myös megatrendit, kuten teknologiset innovaatiot ja vihreät arvot. Täysin sähköllä toimiva moottoripyörä on vielä harvinainen näky tieliikenteessä, mutta täyssähköautoja näkyy jo enemmänkin. Täyssähköajoneuvojen etuina ovat mm. nollapäästöt, alhaiset käyttökustannukset, hiljaisuus ja todella vahva vääntö alusta loppuun saakka.

Zeroissa on vahva ZF:n moottori, joka tuottaa jopa yli 145 Nm vääntöä, mikä on enemmän kuin 1000-kuutioisissa supersport-pyörissä. Zeroissa ei ole vaihteita, joten niissä ei ole myöskään kytkinkahvaa. Jarrut ovat kuten perinteisissäkin moottoripyörissä, eli oikeassa kahvassa etujarru ja takajarru jalalla. Mahtavan väännön ja vaihteettomuuden ansiosta kiihtyvyys on aivan omaa luokkaansa, nollasta sataan Zero kiihtyy parhaillaan vain reilussa kolmessa sekunnissa. Zero on kehittänyt akustoa todella paljon ja Zeron akku kestää jopa yli 500 000 km ajoa. Akku ladataan tavallisesta sähköpistokkeesta ja latausaika on 5–10 tuntia riippuen akun koosta. Pikalaturilla latausaika puolittuu. Yksi lataus, tyhjästä täyteen, maksaa Suomen sähkön hinnoilla alle 1,50 € ja sillä ajaa parhaillaan jopa reilusti yli 200 km.

Zeroissa on kolme eri ”tehokarttaa”, ECO = maksimaalinen toimintasäde, SPORT = maksimaalinen teho, CUSTOM = itse säädettävissä teho, huippunopeus, moottorijarrutuksen teho jne. CUSTOM-kartan arvoja voi muuttaa Zero Motorcycles -applikaation avulla älypuhelmisesta.

Sähkömoottori on käytännössä huoltovapaa, joten huoltokohteina pyörässä ovat vain ns. kuluvat osat, eli jarrut, iskunvaimennus ja renkaat. 

Kaikki Zero-mallit  on ajettavissa A2-ajokortilla, vaikka niiden maksimiteho ylittääkin 35 kW. 

Some things are better experienced than explained.

Videot

Kuvagalleria

Sulje
Sulje